Положення
про шкільне дитячо-юнацьке об’єднання
«Сузір’я – 43»
1. Загальні положення:
1.1. Учнівське дитячо-юнацьке об’єднання „Сузір’я – 43” – добровільне об’єднання учнів, утворене для вироблення навичок самоврядування, вміння працювати на засадах партнерства, гласності, демократизму.
1.2. Основні завдання:
- забезпечення і захист прав та інтересів учнів гімназії;
- забезпечення виконання ними своїх обов’язків;
- сприяння навчальній та творчій діяльності учнів;
- створення різноманітних учнівських гуртків, товариств, клубів за інтересами.
2. Структура об’єднання „Сузір’я – 43”:
Загальношкільне об’єднання „Сузір’я - 43” складається з трьох різновікових об’єднань:
- „Країна Добрик” об’єднує учнів 1-4 класів;
- „Світанок” – учнів 5-8 класів;
- „Ритм” – учнів 9-11 класів.
Виконавчим органом самоврядування є учнівська Рада лідерів, яку обирають на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів із числа учнів 5-11 класів.
Склад Ради лідерів:
- голова ради;
- заступник голови по роботі з учнями 5-8 класів;
- заступник голови по роботі з учнями 9-11 класів;
- лідери класних колективів;
- лідери, що очолюють центри розвитку: навчально-пізнавальний „Інтелектуал”, суспільно-корисної діяльності, спортивно-оздоровчий «Здоров’я», творчого розвитку учнів «Шанс».
Основні напрями діяльності органів учнівського самоврядування
1. Навчально-пізнавальний центр «Інтелектуал»:
- здійснює роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;
- організовує консультаційну допомогу з предметів;
- бере участь у проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів;
- контролює виконання домашніх завдань, ведення щоденників;
- веде боротьбу з пропусками уроків.
Склад центру:
Наукове товариство старшокласників:
- готує учнів до навчання у ВНЗ;
- дає можливість удосконалити себе кожному, зануритися упошукову, науково-дослідницьку діяльність;
- організовує конкурси ерудитів, проводить інтелектуальні ігри з метою виявлення обдарованих дітей та закріплення програмного матеріалу з різних предметів.
Старостат предметних гуртків:
- організовує роботу предметних гуртків;
- бере участь у складанні планів роботи гуртків, у проведенні позаурочних заходів;
- допомагає в проведенні предметних тижнів.
Мала ініціативна група «Юні журналісти»:
- знайомство (практичне) з роботою журналіста;
- упровадження творчих задумів (видання статей, репортажів);
- розвиток образного і творчого мислення.
2. Центр суспільно-корисної діяльності:
- здійснює профорієнтаційну роботу в гімназії, виховує інтерес та повагу до майбутньої професії;
- виховує готовність жити й діяти за принципами гуманізму, милосердя, людяності;
- піклується про ветеранів, інвалідів, вдів, пристарілих;
- охороняє довкілля, дбає про збереження шкільного майна;
- організовує проведення трудових операцій, десантів.
Склад центру:
Штаб «Милосердя»:
- здійснює пошукову роботу, заходи військово-патріотичного спрямування, оформляючи результати пошукової роботи в альбомах, на стендах;
- поглиблює духовну єдність поколінь, вшановує ветеранів війни, праці;
- здійснює пошукову роботу, збирання народознавчого матеріалу, вивчає традиції та звичаї українського народу;
- досліджує маловідомі героїчні та трагічні сторінки історії свого краю, поглиблюючи цим знання учнів.
Мала ініціативна група «Зелений патруль»:
- формує екологічну культуру людини. Її гармонійні стосунки з природою;
- озеленяє класні кімнати та коридори;
- проводить акції «Посади сад», «Зробимо нашу гімназію найкращою», «Парки - легені міста», «Зелений патруль»;
- оформляє альбоми, виставки;
- проводить конкурси на кращий зелений куточок класу;
- організовує трудові десанти з благоустрою території гімназії.
Пост ввічливості, чистоти, культури (ВЧК):
- виховує свідоме ставлення до виконання громадських доручень, свідомої дисципліни, бережливе ставлення до державного і власного майна;
- згідно з пам'яткою для чергових (у класі, гімназії) стежить за дотриманням учнями належної дисципліни, правил співжиття молодших та старших школярів, поведінкою учнів під час перерв, у їдальні та на вулиці;
- проводить дні ввічливості, культури, чистоти;
- готує інформацію на загальношкільні лінійки;
- збирає замовлення на харчування, контролює відвідування учнями школи;
- перевіряє санітарний стан у класі (щоденне прибирання, підтримка належного порядку протягом робочого дня, санітарний день у класі);
- щоденно звітує черговому вчителю про результати чергування в гімназії.
3. Спортивно-оздоровчий центр:
- забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей, дбає про охорону та зміцнення їхнього здоров'я;
- пропагує здоровий спосіб життя (антиалкогольна, антитютюнова, антинаркотична програми);
- залучає учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;
- організує роботу спортивних секцій, груп здоров'я;
- проводить спортивні ігри на перервах та після уроків;
- організує загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи.
Склад центру:
Мала ініціативна група «Юний пожежник»:
- активно сприяє вихованню в дітей обережного поводження з вогнем, проведенню місячників пожежної безпеки;
- проводить ділові ігри з навчання правил пожежної безпеки;
- надає практичну допомогу дорослим у збереженні матеріальних цінностей, життя й здоров'я дітей;
- навчає учнів основ пожежної справи, вмінь, навичок запобігання й гасіння пожеж, надання першої медичної допомоги під час пожежі.
Мала ініціативна група «Юні інспектори руху»
- організовує заняття з профілактики дорожнього травматизму;
- залучає до участі в акції «Увага! Дорога»;
- проводить місячники дорожнього руху;
- співпрацює з учнями молодших класів, проводить з ними ділові ігри.
Спортивні секції:
- залучають учнів до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи у вільний від навчання час.
4. Центр творчого розвитку «Шанс»:
- сприяє естетичному вихованню учнів;
- пропагує здоровий спосіб життя;
- організовує змістовний відпочинок учнів у позаурочний час, залучаючи їх до проведення вечорів відпочинку, дискотек, днів відкритих дверей, спортивно-оздоровчих заходів, зустрічей за «круглим столом», оглядів-конкурсів, фестивалів, концертів, виготовлення атрибутів для оформлення залів;
- розвиває творчі здібності школярів, залучаючи їх до роботи в гуртках, секціях, учнівських об'єднаннях, творчих групах за інтересами;
- оформляє альбоми до пам'ятних дат, традиційних свят у гімназії.
Склад центру:
Мала ініціативна група сценаристів:
- підбирає матеріали до написання сценаріїв різноманітних свят, вечорів відпочинку, зустрічей;
- розвиває творчі здібності школярів;
Танцювальний ансамбль «Силует»,
хоровий колектив «Дзвіночки»
театральна студія «Ліра»,
МІГ «Юні художники»,
бібліографічний гурток:
- сприяють розвитку творчих здібностей та емоційного інтелекту.
Коментарi