Освітня технологія – це система засобів, форм і способів організації освітньої взаємодії вчителя і учнів, що спрямована на досягнення результату. Це по суті поопераційний опис діяльності вчителя та учнів, метою якого є результативне навчання.
Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) спрямовані на те, щоб дати якомога більше інформації за допомогою цифрових навчальних засобів.
До ІКТ відносяться Інтернет-технології, мультимедійні програмні засоби, офісне та спеціалізоване програмне забезпечення, електронні посібники та підручники, системи дистанційного навчання.
Використання ІКТ дає можливість:
· індивідуалізувати і диференціювати процес навчання за рахунок можливості вивчення з індивідуальною швидкістю засвоєння матеріалу;
· здійснювати контроль зі зворотним зв’язком, з діагностикою помилок і оцінкою результатів;
· здійснювати самоконтроль і самокорекцію;
· здійснювати тренування в процесі засвоєння навчального матеріалу і самопідготовку учнів;
· проводити лабораторні роботи в умовах імітації в комп’ютерній програмі;
· готувати учасників освітнього процесу до життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства;
Інтерактивний – здатний до взаємодії, діалогу. Інтерактивне навчання полягає в тому, що вчитель організує пізнавально-навчальну діяльність учня таким чином, що він самостійно розв’язує певні ситуації, проблеми, спираючись на свої потенційні можливості і вже набуті знання у процесі взаємодії „учень-інформація”, „учень-ситуація”, „учень-знання”, „учень-проблема”, „учень-учень”, „учень-група” тощо. Залежно від охопленості учнів, усі інтерактивні технології поділяються на: парні, фронтальні, групові та індивідуальні. Застосування дає змогу учням:
· ґрунтовно аналізувати навчальну інформацію;
· навчитися слухати іншу людину, поважати альтернативну думку;
· моделювати і розв’язувати пізнавальні, життєві та соціальні ситуації;
· учитися будувати конструктивні відносини в групі;
· розвивати навички самостійної роботи, виконання творчих завдань.
Проектні технології – це комплекс пошукових, дослідницьких, розрахункових, графічних та письмових видів робіт, що виконуються учнями самостійно (в парах, групах, індивідуально) з метою практичного чи теоретичного вирішення значущої проблеми. Передбачає використання різних методів і засобів навчання та інтегрованих знань з різних галузей науки, техніки, творчості.
Коментарi